Као израз поштовања према дугогодишњем научно-стручном доприносу и наставном ангажовању, нови број часописа Зборник радова Филозофског факултета посвећен је лику и делу професора Петра Костића. Тематски број обухвата радове на српском и енглеском језику, а инструкције за ауторе и начин достављања радова можете наћи на сајту: http://fifa.pr.ac.rs/zbornik_radova_filozofskog_fakulteta_u_pristini/.
Радове доставити до 27.01.2020. године.
За све ближе информнације можете се обратити секретару Зборника на адресу: zbornik.ffkm@pr.ac.rs
Проф. др Петар Костић (1949-2019) био је редовни професор психолошких наука и пуковник у Војсци Републике Србије. Аутор је књиге Психолошка анатомија Голог отока, као и бројних других научних и стручних публикација. Свој велики допринос струци дао је у виду развоја нових психолошких мерних инструмената (Тест професионалнг опредељења – ТПО, Базични ослонци личности и психолошки потпорни систем- БОЛ, Универзални тест способности -УТС, Структурални тест лилчности – СТЛ и други); као и преко стандардизације и ревизије Плучиковог инветара емоција – ПИЕ–ЈРС и Маховеровог теста цртежа људске фигуре. Оставио је дубок и неизбрисив траг на психологију као науку и струку, као и на развој психолошке службе у српској војсци. Носилац је годишње награде Друштва психолога Србије „Жижа Васић“, која му је додељена 2004. године.
Поред његовог запаженог и упечатљивог наставног ангажмана (од 2004-2014. године) на предметима: Психометрија, Принципи писхолошког тестирања, Психологија индивидуалних разлика, Методологија психолошких истраживања, професор Костић је дао и значајан допринос стварању и развоју научног подмлатка на Катедри за психологију Филозофског факултета Универзитета у Приштини са привременим седиштем у Косовској Митровици. Активно је учествовао у акредитацији основних и мастер академских студија психологије на овом Факултету, а својим плодним научно-стручним радом значајно допринео развоју Катедре за психологију.
Свом педагошком раду дао је и лични печат: ведар, духовит, позитиван, спреман да помогне и мотивише, те последично томе бива омиљен и међу студентима и међу колегама.