УСПЕШНО РЕАЛИЗОВАН ЈОШ ЈЕДАН СЕМИНАР- ВЕШТИНЕ КОНСТРУКТИВНЕ КОМУНИКАЦИЈЕ НА ФИЛОЗОФСКОМ ФАКУЛТЕТУ У КОСОВСКОЈ МИТРОВИЦИ
На Филозофском факултету у Косовској Митровици 03. и 04. 10. 2015. реализован је други у низу планираних семинара под називом “Вештине конструктивне комуникације“. Семинар је акредитован од стране Завода за унапређење образовања и васпитања Србије за школску 2014/2015-у и 2015/2016-у годину (Каталошки број 90; Компетенцијa: K4, Приоритет: 4; Трајање два дана; Број бодова: 16; Област: Васпитни рад; Институција/ Филозофски фaкултет – Косовска Митровица, Филипа Вишњића бб, Косовска Митровица; Особа за контакт/ Миљана Павићевић, miljanapavicevic@yahoo.com, 064/402-9090).
Аутор семинара је Миљана Павићевић, асистент на Филозофском факултету у Косовској Митровици, Катедра за психологију. Реализатори семинара су доценти и асистенти са Катедре за психологију Филозофског факултета у Косовској Митровици: доц. др Јелена Минић, доц. др Драгана Стaнојевић, Биљана Јаредић, Тијана Тодић Јакшић и Јелена Јевремовић.
Циљна група семинара су: наставници разредне наставе, наставници предметне наставе – основна школа, наставници предметне наставе – гимназија, наставници општеобразовних предмета – средња стручна школа, наставници стручних предмета – средња стручна школа, наставници општеобразовних предмета – у средњој уметничкој школи (музичке, балетске, ликовне), наставници стручног предмета у основној/средњој уметничкој школи (музичке, балетске, ликовне), наставници изборних и факултативних предмета, васпитачи у предшколској установи, васпитачи у дому ученика, стручни сарaдници у предшколској установи, стручни сарадници у школи, сарадници (педагошки, андрагошки асистент и помоћни наставник), директори/помоћници директора.
Полазници могу стечена знања и вештине конструктивне комуникације да примењују у различитим релацијама у оквиру свог радног места (на пример: са управом школе и другим колегиницама и колегама). Нарочито је важна примена вештина конструктивне комуникације на релацији наставник, тј. стручни сарадник- родитељ-родитељи. Такође полазници семинара стечене вештине могу да искористе и зарад боље комуникације унутар одељења, што резултира бољом атмосфером унутар групе, а и већим задовољством самом школом од стране ученика. Примењујући неке од вештина конструктивне комуникације полазници семинара повећавају и своју компетентност на радном месту, чиме се побољшава и квалитет рада у целини.
На октобарском семинару било је укупно 10 полазника: наставника, директора и васпитача. Резултати евалуационог упитника показују да су полазници задовољни семинаром и да реализацију и организацију семинара оцењују високом оценом.
Преносимо неке утиске полазника семинара:
,,Семинар је веома користан, пружа могућност за унапређење сопственог рада,,
,,Користан, применљив у пракси и животу,,,
,, Семинар проширује знања,,
,,Семинар је био добар,,
,,Стекла сам нова искуства, знање….,,
,,Ново искуство, похвала реализаторима,,
Реализатори октобарског семинара
Јелена Минић
Миљана Павићевић
Биљана Јаредић
Тијана Тодић Јакшић