др Татјана Радојевић
Катедра за педагогију
Емаил: tatjana.radojevic@pr.ac.rs
Академска каријера:
- од 29. 3. 2021. – до данас ванредни професор на Катедри за педагогију, за научну област Педагошке науке, ужа научна област Теорије наставе и методика васпитно-образовног рада где на:
– ОАС изводи наставу из предмета: Увод у педагогију, Општа педагогија, Методика рада школског педагога, Педагошка комуникологија;
– МАС изводи наставу из предмета: Теорија васпитања и Развој и евалуација курикулума;
– ДАС изводи наставу из предмета: Теоријске основе савремене школе и Програми и проблеми предшколског васпитања
- од 6. 7. 2016. – до 31. 3. 2021. доцент на Катедри за педагогију, за научну област Педагошке науке, ужа научна област Теорије наставе и методика васпитно-образовног рада
- од 1. 10. 2007. – 6. 7. 2016. асистент за ужу научну областа Теорије васпитања и наставе – предмет Општа педагогија и Теорија васпитања на Катедри за педагогију
- од 23. 3. 1999. – 1. 10. 2007. асистент приправник за педагошку групу предмета на Катедри за педагогију
Области интересовања и истраживања:
- Општа педагогија
- Педагошка комуниколгија
Библиографија:
- Jaredić, B., Minić, J., Radojević, T. (2021). Structured and unstructured time and risky behavior of adolescents in conditions of social crisis. Teme 45(1), 231-246.
- Компировић, Т., Радојевић, Т. (2020). Сициодемографски аспекти породице као детерминанте васпитних стилова родитеља са подручја Косова и Метохије. Наслеђе, XII (47), 183-200.
- Kompirović, T., Radojević, T., Đurić, I. (2020). The Correlation Between Parenting Styles and Childrens‵ Social Competences. The New Educational Review, 62, 34-46.
- Радојевић, Т., Компировић, Т. (2020). Баријере у педагошкој комуникацији. Зборник радова Филозофског факултета у Приштини 50 (1). Косовска Митровица: Филозофски факултет. стр.3-26.
- Радојевић, Т., Арсић, З., Компировић, Т. (2020). Значај комуникације и комуникацијске компетентности васпитача за успешан васпитно-образовни рад са децом предшколског узраста. У: Значај компетентности васпитача за квалитет васпитања и образовања деце предшколског узраста. Зборник радова са Петнаесте конференције са међународним учешћем „Васпитач у 21. Веку“. Алексинац: Висока школа за васпитаче струковних студија. стр. 65-74.
- Radojevic, T., Arsic, Z., Kompirovic, T. (2019). Teacher’s Communicative Competence. Research Journal of Applied Sciences 14(17), pp. 219-225.
- Арсић, З., Радојевић, Т. (2019). Утицај друштвених промена на положај и однос наставника и ученика у настави. Социолошки преглед. Часопис Српског социолошког друштва. Vol. LIII(3). стр.1132-1154.
- Радојевић, Т., Јаредић, Б., Минић, Ј.(2019). Улога и значај слободног времена у животу младих. Зборник радова Филозофског факултета у Приштини 49 (2). Косовска Митровица: Филозофски факултет. стр. 205-219.
- Arsić, Z., Babić-Antić, J., Radojević, T. (2019). Students’ Status in Contemporary Teaching – Problems and Perspective. Zbornik radova filozofskog fakulteta u Prištini 49(3). Kosovska Mitrovica: Filozofski fakultet. str. 283-300.
- Арсић, З., Радојевић, Т. (2019). Схватање српских хербатоваца о циљу и задацима васпитања. Баштина. Свеска 49. Приштина-Лепосавић: Институт за српску културу, стр. 387-399.
- Арсич З., Радоевич, Т. (2019). Задачи обучения в функции сохранения традиционных и развития межкультурных ценностей. Сборник трудов Международной научной конференции Современное образование для цифровой экономики: Новые в й зовы и перспективы развитя. Ростов-на-Дону: Южный Федеральный Университет, 13-15 мая 2019 г. 131-146.
- Арсић, З., Радојевић, Т. (2019). Значај и улога васпитача у идентификацији и подстицању даровитости код деце у предшколском периоду. У: Допринос предшколства остваривању циљева васпитања и образовања. Зборник радова са Четрнаесте конференције „Васпитач у 21. Веку“ одржане 30-31. 03, 2018. у Соко Бањи. Алексинац: Висока школа за васпитача струковних студија. бр.18, стр. 71-80.
- Jeredić, B., Minić, J., Radojević, T., Đurić, I. i Babić-Antić, J, (2019). Korišćenje slobodnog vremena kod srednjoškolaca i rizično ponašanje. Tematski zbornik sa X Međunarodne naučno-stručne konferencije „Unapređenje kvaliteta života djece i mladih“. Univerzitet u Tuzli: Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet. 21-23.06.2019.godine, Istanbul.Turska, str. 415-427.
- Добрић, Т., Радојевић, Т. (2019). Значај успешне комуникације између родитеља и деце. Зборник радова са научног скупа са Међународним учешћем „Иновативни приступ васпитању и образовању: стање, дилеме и перспективе“. Лепосавић: Учитељски факултет.
- Радојевић, Т., Добрић, Т. (2019). Вербална и невербална димензија комуникације у настави. Зборник радова са Међународног научног скупа Наука, настава, учење :проблеми и перспективе. Ужице: Учитељски факултет. стр. 203-218. стр.367-381.
- Радојевић, Т., Компировић, Т. (2019). Улога педагога у професионалној оријентацији ученика. Зборник радова са међународног научног скупа Наука без граниица 2 – Приступи у образовању“. (свеска 3). Косовска Митровица: Филозофски факултет. стр.97-119.
- Радојевић, Т., Компировић, Т. (2018). Психосоцијална клима и њен утицај на развој комуникационих компетенција ученика. Зборник радова Филозофског факултета у Приштини. 48(01), Косовска Митровица: Филозофски факултет. стр. 279-298.
- Kompirević, T., Dančetović, N., Radojević, T. (2018). Socio-Demographic Determinants of School Indiscipline. Zbornik radova Filozofskog fakulteta u Prištini. 48(4). стр.186-206. Kosovska Mitrovica: Filozofski fakultet.
- Радојевић, Т, Ђурић, И. (2015). Породица и њен значај у развоју комуникационих способности деце. Часопис за педагошки теорију и праксу, Васпитање и образовање. бр.1, Подгорица: Завод за уџбенике и наставна средства. стр.43-57.
- Радојевић, Т., Бабић-Антић, Ј., Кнежевић, М. (2014). Комуникација у школи и њен утицај на развој националног идентитета и мултикултуралних вредности код ученика. Зборник радова са Међународног научног скупа „Улога образовања и васпитања у развијању хуманистичких, интеркултуралних и националних вредности“ стр. 813-829. Косовска Митровица :Филозофски факултет, Српска академија образовања.
- Радојевић, Т., Ђурић И. (2013). Улога васпитача у развоју дечје социјалне компетенције. Зборник радова са VIII Симпозијум са Међународним учешћем: „Васпитач у XXI веку“. Алексинац: Висока школа за васпитаче струковних студија. стр.250-257.
- Компирович, Т., Живкович, П., Радоевич, Т. (2012). Современная школа – основа пожизненного обучения и самообразования учащихся. Непрерывное образование в интересах устойчивого развития: материалы 10-й юбилейной Междунар. конф. / сост. Н. А. Лобанов; под науч. ред. Н. А. Лобанова и В. Н. Скворцова; ЛГУ им. А. С. Пушкина, НИИ соц.-экон. и пед. пробл. непрерыв. образования: в 2 ч. – Вып. 10. – СПб.: ЛГУ им. А. С. Пушкина, 2012.– Ч. I. – 372 с. ISBN 978-5-8290-1157-4 (Ч. I, рус.)
- Đurić, I., Radojević, T., (2012). New trends in in-service teachers training in the Republic of Serbia. Journal of Educational and Instructional Studies in the World. Volume: 2, Issue: 3, Article: 19, pp. 171-179.
- Радојевић, Т., Компировић, Т. (2012). Интеграција деце с посебним потребама у редовну школу. Зборник радова са III Међународне научно-стручне конференције „Унапређивање квалитета живота дјеце и младих“ стр.645-655 Тузла, 645-655.
- Јовановић, Б., Радојевић, Т. (2012). Смисао, значај и реализација слободних ученичких активности у савременој школи. Зборник радова са Међународног научног скупа „Настава и учење“-циљеви, стандарди, исходи. Ужице :Учитељски факултет. стр.175-190.
- Радојевић, T. (2011). Значај комуникационих компетенција наставника у процесу организовања на. У Оспособљавање наставника за нове улоге Годишњак САО за 2010. Београд: Српска академија образовања.
- Радојевић, T. (2011). Значај комуникације у процесу инклузивног образовања. Зборник радова са научног скупа са Међународним учешћем „Васпитање за хумане односе проблеми и перспективе“ Филозофски факултет: Ниш, стр. 326-33
- Радојевић, Т. (2010). Педагошка комуникација и развијање комуникационих компетенција ученика. Часопис за педагошки теорију и праксу, Васпитање и образовање. бр.3, Подгорица: Завод за уџбенике и наставна средства. стр.101-109.
- Радојевић, Т., Макевић, С. (2010). Учитељи о структури природнонаучних садржаја у основној школи. Зборник радова са Међународног научног скупа „Косово и Метохија у цивилизацијским токовима“ књига 5, Филозофски факултет: Косовска Митровица. стр. 69-85.
Монографије:
- Радојевић, Т. (2020). Педагошки аспекти развијања комуникационих компетнција ученика. Косовска Митровица: Филозофски факултет. 192 стр. ISBN 978-86-6349-156-4 COBISS:SR-CD 22027529 Одлуком Наставно-научног већа Филозофског факултета Универзитета у Приштини с привременим седиштем у Косовској Митровици бр. 1728 од 15.09.2020.
Остало:
- Учесница научно-истраживачког пројекта Школе на Косову и Метохији у условима друштвене кризе, одобрен од Министарства за науку и технологију, Одлука бр. 401-00-00052/2010-01 од 13.03.2010. године, реализован на Филозофском факултету Универзитета у Приштини са привременим седиштем у Косовској Митровици.
- Учесница на пројекту Косово и Метохија између националног идентитета и евроинтеграције (III 47023), који финансира Министарство просвете, науке и технолошког развоја Републике Србије.
- Члан Удружење педагога, Подгорица
- Члан Association of Orthodox Christian Scholars -Удружење православних хришћанских научника