Проф. др Мирјана Лончар-Вујновић
Катедра за енглески језик и књижевност
Е-пошта: mirjana.loncar.vujnovic@pr.ac.rs
Академска каријера:
- Диплома: Енглески језик и књижевност, Филолошки факултет, Приштина, 1990.
- Магистратура: Филолошки факултет, Приштина,Мотивика поезије Едгара Алана Поа и српских романтичара 19. века: паралеле, 1995.
- Докторат: Филозофски факултет, Косовска Митровица,Амерички роман друге половине 20. века на српском говорном подручју, 2005.
Области интересовања и истраживања
- Компаративна истраживања у књижевности; Савремена књижевна поетика (теоријски, критички и културолошки аспекти); Психологија и психоанализа у књижевности; Глобализација као супротност културалних разлика и конфликата;
Библиографија
Монографије
- Лончар-Вујновић, М. (2012) Stream of consciousness technique: The most impressive innovation in modern literature, Filozofski fakultet, Kosovska Mitrovica.
- Лончар-Вујновић, М. (2007)Савремени амерички роман (рецепција у периодици), Филозофски факултет, Косовска Митровица, И.П. Обележја, Београд.
Најзначајнији радови
- Лазић, Г, Лончар Вујновић, М. (2020), Развој Еразмус+ програма на Универзитету у Приштини са привременим седиштем у Косовској Митровици, Баштина,св,51,1-22.
- Bakić-Mirić, N., Lončar-Vujnović, M. (2019). Some Implications for Using Diagnostic Test in English Language Course at Post-Secondary Level, Зборник радова Филозофског факултета, 49(1), Косовска Митровица: Филозофски факултет Универзитета у Приштини, 89-105.
- Jakovljević, M. & Lončar-Vujnović, M. (2019). The Ontological Loop of John Mighton’s Possible Worlds.In: Novaković, N. & Lopičić, V. Canada 150 Filmed / Le Canada 150 au Cinéma (279-293). University of Belgrade, Faculty of Philology & Serbian Association for Canadian Studies.
- Jakovljević M. & Lončar-Vujnović M. (2016). “Medievalism in Contemporary Fantasy: A New Species of Romance”, Imago Temporis. Medium Aevum, 10, 97-116. Consolidated Medieval Studies Research Group (Universities of Lleida and Rovira i Virgili) ISSN 1888-3931 DOI 10.21001/itma.2016.10.03
- Лончар-Вујновић, М. (2015) Moдерне психоаналитичке теорије и експериментална проза, Зборник радова Филозофског факултета, ISSN 0354/3293, e/ISSN 2217/8082, стр.45-66, UDK 82.09-311.2:159.964.2, COBISS.SR-ID 212235532
- Лончар-Вујновић, М. (2015) Неке експресивне варијанте мултикултуралности и колективног идентитета у америчкој и британској прози, Међународни тематски зборник Сусрети народа и култура(People and Cultures in Contact), ISBN 978-86-6349-039-0, udc 111.09 821.111(73).09. 316.7(73), стр.75- 90.
- Лончар-Вујновић, М. (2015), Some perspectives on language learning (Psychological, cultural and methodological approaches), стр.479-488, Тематски зборник Ново и традиционално у транслатологији и настави руског језика као страног, 6-9 марта 2015, Бањалука, удк.81; 001.32; 81:005.745, ББК 81.2;71, Издање московског универзитета M. В. Ломоносов, ISBN 978-5-19-011053-1
- Лончар-Вујновић, М. (коауторство М. Јаковљевић) (2014), Књижевност: Савремене друштвене околности и промовисање толеранције, научна конференција Улога образовања и васпитања у развијању хуманистичких; интеркултуралних и националних вредности, Филозофски факултет, Косовска Митровица, ISBN 978-86-6349-036-9, стр.209-226.
- Лончар-Вујновић, М. (2014) The Reflection of Psychoanalysis and Free Consciousness in Nabokov’s writing,поглавље у међународној колективној монографији, Двојезичност аутобиографске прозе В. Набокова: нови „преводни жанр“ и/ или „међујезичке игре“, (Превод у систему компаративних изучавања националне и стране књизевности и културе), стр.139-171. Универзитет у Приштини са привременим седиштем у Косовској Митровици, Филозофски факултет, Косовска Митровица, 2014, ISBN 978-86-6349-023-9
- Лончар-Вујновић, М. (2014) Development and Implementation of a Hybrid Learning Environment at the Department of English at the University of Kosovska Mitrovica, Guezza Edicioni Edel-Perugia, University for Foreigners Perugia, Italy, ISBN 978-88-557-000-0, str, 126-134.
- Лончар-Вујновић, М. (2013) Stream of Consciousness Technique and Modern Novel: Psychological and Methodological Perspectives on Language Learning, IOSR Journal of Research & Method in Education IOSR-JRME, CA, USA, p-ISSN 2320-737X, Volume 2, Issue 2, (Jul-August 2013), pp 69-76.
- Лончар-Вујновић, М. (2012), A Concise Culture Review of Aboriginal and Australian Fiction, Зборник Филозофског факултета, XLII (2)/2012, УДК 111(94).09“17-20“, ИД 195667724, стр.113-132, Косовска Митровица, 2012, ISSN 0354-3293
- Лончар-Вујновић, М. (2012), Theme and Symbolism in Steinbeck’s „The Grapes of Wrath“, Zbornik, Faculty of Philosophy, XLII(1)/2012, Косовска Митровица, ISSN 0354-3293
- Лончар-Вујновић, М. (2011) A pinch of CLIL, a dash of CALL- An example of a blended course in English for special purposes,Thematic book of meeting “Teaching Foreign Language for Special Purposes”, Universita per Stranieri di Perugia (University for Foreigners of Perugia), Key words: English language, CLIL(Content and Language Integrated Learning), blended learning, ESP(English for Special Purposes),Syllabus, Faculty for Italian Language and Culture, ISBN 978-88-557-0491-5, str. 149-157, Perugia, Italy.
Усавршавања
- април UCC (University College Cork) Ирска;
- јануар University in Gents, Белгија;
- јун University of Banjaluka, Република Српска;
- август University for Foreigners, Perugia, Италија;
- октобар Friedrich-Alexander-University, Nurnberg, Немачка;
- јануар University in Maribor, Словенија;
- октобар European Commission, Brussels, Белгија;
- јануар University in Maribor, Словенија;
- септембар University for Foreigners, Perugia, Италија;
- мај 2015. University of Malmo, Шведска;
- децембар 2016,University of Barcelona, Шпанија;
- септембар 2017. University of Flensburg, Немачка;
- фебруар 2018. Московски државни Универзитет, Русија;
- мај 2019. Универзитет у Ростову на Дону, Русија;
Остало
Пројекти:
∙Tempus HERE – Higher Education Reform Experts, EACEA (2015-2018)
- Tempus BLATT – Blended Learning: Advanced Teacher Training 530266-TEMPUS-1-2012-1-XK-TEMPUS-JPCR (2012-2016)
- Different approaches, same aims: How to enhance e-learning within diverse cultural, technical and methodological frameworks
Program: Higher KOS – Promoting Institutional Development in Higher Education and Research in Kosovo (2012-2014)
– Пројекат МНТР РС 178019 Превод у систему компаративних истраживања српске и страних књижевности и култура (The translation in a system of comparative research of Serbian and foreign Literature and Culture); (2010- ) Руководилац пројекта од 2014.
- Tempus SEEPALS – South-East European Project for the Advancement of Language Studies 511116-TEMPUS-1-2010-1-XM-TEMPUS-JPCR (2010-2013)
- Од 2013-2016. Рецензент акредитационе комисије Министарства Републике Србије;
Рецензент у страним часописима:
- Од 2019 The Explicator– Taylor& Francis, Rutledge, UK, USA;
- Од Reviewer for American Journal,Journalism and Mass Communication, Journal for Literature and Art, David Publishing Company, El Моnte, California;
- Од 2008. члан ESSE (Удружење Англиста Србије);
- Рецензент при Заводу за унапређење образовања и васпитања Републике Србије (уџбеници, научни скупови).