Проф. др Јелена Љ. Минић
Катедра за психологију
Е-пошта: jelena.minic@pr.ac.rs
Академска каријера:
- Докторат – Филозофски факултет, Департман за психологију, Осећај породичне кохерентности код адолесцената, Ниш, 2014.
- Магистратура – Филозофски факултет, Одсјек за психологију; Осећај кохерентности код средњошколаца неалбанске националности, Бања Лука, 2009.
- Диплома – Филозофски факултет, Департман за психологију; Разлике у интелектуалном, емоционалном и социјалном развоју адолесцената из потпуних и непотпуних породица; Ниш, 2002.
- Од 2002. године ради на Филозофском факултету у Приштини са привременим седиштем у Косовској Митровици, ангажована je на предметима на сва три нивооа студија (ОАС: Развојна психологија 1 и 2, Психологија старења, МАС: Психологија породице, Психологија даровитости, Методика наставе психологије и рада школског психолога и ДАС: Развој у породичном систему и Еколошки приступ целоживотном развоју личности) и на Катедри за педагогију (Развојна психологија).
Области интересовања и истраживања:
- Развојна психологијa, психологијa образовањa, психологијa даровитости
- Психологијa породице и ментално здравље
Библиографија (https://orcid.org/0000-0001-5672-4030)
Монографије:
- Минић, Ј. (2025). Старо доба и старење – од мудрости до очајања. Филозофски факултет Универзитет у Приштини са привременим седиштем у Косовској Митровици. https://drive.google.com/file/d/1–LpX3g-7qFL3UB20RviFafnp2aZhYfz/view М42
- Минић, Ј. (2020).Развој и породица- између здравља и болести. Косовска Митровица: Филозофски факултет Универзитета у Приштини.
- https://drive.google.com/file/d/1urFenzFWrKY8wNu8pOPDgljJOT1I5aDt/view М42
- Pavićević, M., Minić, J.(2019). Sensitivity to Reinforcement in Adolescents. Lambert Academic Publishing. ISBN 978-620-0-25597-6. https://www.morebooks.de/store/gb/book/sensitivity-to-reinforcement-in-adolescents/isbn/978-620-0-25597-6
- Минић, Ј. (2015). Адолесценти и извори здравља. Задужбина Андрејевић, Београд. ISSN 0354- 7671 ISBN 978- 86- 525-0227- 1 COBISS.SR-ID 215219980
Монографска студија:
- Минић, Ј.,Станковић, Б., Павићевић, М. (2021). Породице у избеглиштву и расејању-20-ак година касније.Филозофски факултет Универзитета у Приштини са привременим седиштем у Косовској Митровици. https://drive.google.com/file/d/1DqE6UOO5KeV7AfXFa95DxKhifnm7elDg/view М43
Помоћно дидактичко средство:
- Минић, Ј.(2019). Збирка вежби из развојне психологије. Косовска Митровица: Филозофски факултет Универзитета у Приштини. https://drive.google.com/file/d/1Iy37neZtylNCIIo3n2_PNf_FehWDW1qf/view
Приручник:
- Минић, Ј.,Јаредић, Б. (2014). Хоћу да знам шта ради психолог. Филозофски факултет, Косовска Митровица, Центар за примењену психологију, Београд. https://drive.google.com/file/d/10lXn94nHkqJtckcnosyAMcrMAbPKAKJZ/view
Прикази и чланци:
- Sygit-Kowalkowska, E., Piotrowski, A., Boe, O., Rawat,S., Minic, J., Predoiu, A., Predoiu, R., Vazne, Ž., Fernate, A., Malinauskas, R., Phuc Nguyen, N., Blenkinsopp, J. & Martinská, M. (2022). Evaluation of Work Mode and Its Importance for Home-Work and Work-Home Relationships: The Role of Resilience, Coping with Stress, and Passion for Work. International Journal of Environmental Research and Public Health (IJERPH) 19(21): 14491. https://doi.org/10.3390/ijerph192114491 М21
- Кељановић, А., Минић, Ј., Давидовић Ракић, Ј. (2024). Глас ученика о настави у време пандемије „Рећи ћу ти шта те очекује.” Иновације у настави, XXXVII, 2024/4, стр. 116–128. DOI: 10.5937/inovacije2404116K М23
- Minić, J., Keljanović, A., Šoškić, R. (2023). “I will give you some suggestions on how to improve teaching/learning during the pandemic” – a thematic analysis of the answers of 5th grade elementary school pupils. Zbornik Instituta za pedagoška istraživanja, 55 (2), 301–318. https://doi.org/10.2298/ZIPI2302301M М23
- Minić, J., Stoševski, A., Pavićević, M., Jaredić, B., Stanojević, D., Šoškić, R. (2021). Sense of Famly Coherence n Parents of (Sub) Optimally Developing Children. International Journal of Mental Health Promotion, 24 (1),115–127. https://doi.org/10.32604/ijmhp.2022.017859 М23
- Ранђеловић, Д., Минић, Ј.,Ранђеловић К. (2021). Национални идентитет средњошколаца у Републици Србији- Часопис Социолошки преглед, 55, br. 3, str. 1018–1054. DOI:10.5937/socpreg55-32338 М24
- Јаредић, Б., Минић, Ј., Радојевић, Т. (2021). Структурисано и неструктурисано време и ризично понашање адолесцената у условима друштвене кризе. ТEME, г. XLV, бр. 1, јан.-март 2021, стр. 231−246. doi.org/10.22190/TEME190911013J М24
- Pavićević, M. S., Minić, J. (2021). Parenting styles of adolescents’ parents in Kosovo and Metohija. Zbornik radova Filozofskog fakulteta u Pristini 51, br. 3, str. 19–32. DOI:10.5937/ZRFFP51-32632 М51
- Pavićević, M. S., & Minić, J. (2020). Neke osobine ličnosti studenata Univerziteta u Prištini. Baština, 52, 201– https://doi.org/10.5937/bastina30-29134 М51
- Костић, С., Минић, Ј., Ровчанин, Е. (2020). Васпитни стилови родитеља као предиктори димензија самоефикасности ученика основне музичке школе. Зборник радова Филозофског факултета у Приштини, вол. 50, бр. 2, стр. 315–333. DOI:5937/ZRFFP50-23619 М51
- Minić, J. (2020). Tanatos – nagon smrti – prikaz knjige (autora- Momirović Konstantin, Kostić Petar, Hošek Ankica, izdavač- Centar za primenjenu psihologiju, Beograd, 2007). Zbornik radova Filozofskog fakulteta u Prištini, vol. 50, br. 1, str. 333–337. DOI:5937/ZRFFP50-25199 М51
- Minić, J., Pavićević, M., Krstić, M. (2022). Post- Traumatic Growth During Pandemic from Young People’s Standpoint In Rawat, S., Boe, O., Piotrowski, A. (eds): International perspectives on PTSD & PTG. p. 479–487. ISBN https://www.rawatbooks.com/Military%20Studies/international-perspectives-ptsd-ptg М14
- Pavićević, M., Minić, J., Stanojević, D., Krstić, M. (2021). Socijalna usamljenost mladih i socijalna podrška porodice u uslovima pandemije. U: Krstić, M., Minić, J., Pavićević, M., Todić Jakšić, T. (Ur.). Međunarodni tematski zbornik Psihologija katastrofa, vanredno stanje i njihov efekat na zdravlje. 265–
- Pavićević, M., Minić, J., Krstić, M. (2020). Some Ways of Coping with Anxiety. Military Psychology Response to Post Pandemic Reconstruction. (Editors: Samir Rawat, Ole Boe, Andrzej Piotrowski); Publisher: Rawat Publications- Volume 2, (Set).p 771–786. https://www.researchgate.net/profile/Abhijit-Deshpande6/publication/344311616_Military_Psychology_Response_to_Post-Pandemic_Reconstruction/links/5f662a4792851c14bc872a9d/Military-Psychology-Response-to-Post-Pandemic-Reconstruction.pdf М14
- Minić, J.,Keljanović, A, Vujnović, S., Kompirović, T. (2023). „When I’m not at school“ – fifth graders’ perspectives on the advantages and disadvantages of online instruction. Journal of Educational Science, XXIV, 1 (47):3–18 DOI:35923/JES.2023.1.01 M53
- Ranđelović, K. Ž., Minić, J. (2022). Perceived academic control and achievement: the mediating role of boredom during online teaching. Godišnjak za psihologiju, 19, 33–45, https://doi.org/10.46630/gpsi.19.2022.02 M53
- Minić, J.,Keljanović, A., Kompirović, T., Vujnović, S. (2024). Navigating Educational Transformations: The Student Voice. An Overview of Literature, Language and Education Research Vol. 1, 110-123 https://doi.org/10.9734/bpi/aoller/v1/595 М45
- Милетић, A., Ранђеловић, D., Минић, J. (2023). Ефикасност инклузивног образовања у редовним школама на северу Косова и Метохије – Перспектива родитеља и наставника. Тематски зборник: Косово и Метохијс кроз чињенице, тумачења и симболе, Књига 3- Политикологија, социологија, право и педагогија. Д Танчић, М. Видосављевић и Мијатовић (Ур.). Издавач Институт за српску културу Приштина – Лепосавић. стр. 229– 239. https://iskp.co.rs/naucni-skupovi/ М45
Остало:
- Учесник пројекта ,,Individual Differences and Support for Group Violence“ cross-cultural project (од децембра 2022. године до данас). Руководилац пројкета: Tomasz Besta, Associate Professor, Head of Intergroup Relations and Environmental Psychology Lab, Institute of Psychology University of Gdańsk, Poland. https://osf.io/rtgfk/ (https://osf.io/rtgfk/contributors/; https://osf.io/z7gdk/).
- Учесник пројекта : О-32-23: Траума и зацељење: креирање интегративног модела психолошког зацељивања особа са претрпљеном раном траумом. Српска академија наука и уметности, Огранак САНУ у Нишу (од 2023. године до данас). Кординатор пројекта: проф др Александар Костић, дописни члан САНУ. Руководилaц пројекта: проф. др Татјана Стефановић Станојевић, Универзитет у Нишу, Филозофски факултет,Департман за психологију. https://www.filfak.ni.ac.rs/vesti/item/2140-trauma-i-zaceljenje-kreiranje-itegrativnog-modela-psiholoskog-zaceljivanja-osoba-sa-pretrpljenom-ranom-traumom
- Један од уредника у: Крстић, М., Минић, Ј., Павићевић, М., Тодић Јакшић, Т. (2021). Психологија катастрофа, ванредно стање и њихов ефекат на здравље. Међународни тематски Зборник. Универзитет у Приштини, Филозофски факултет. https://drive.google.com/file/d/11ax7LaCLTzI8S2WxI7znKDvFMLME-WQA/view
- Активан је учесник бројних конференција, научних и стручних скупова у земљи и иностранству. Рецензент научних радова у различитим часописима (Теме, Баштина, Социолошки преглед итд.), уредник публикација и рецензент научних монографија. Члан Друштва психолога Србије (од 2002.), председник Подружице психолога Косова и Метохије (од 2004.), сарадник и члан редакције Психолошких новина (од 2013.). Члан Секције универзитетских наставника психологије образовања (од 2015).
- Аутор је и реализатор програма за стручно усавршавање наставника (ЗОУВ за 2022–2025. годину): Како комуницирати са децом предшколског узраста и њиховим родитељима (каталошки број 825) и Пројектовање у служби развоја деце и сарадње вртића – школе и заједнице (од идеје до реализације) (каталошки број 1117).
- Оснивач је Центра Еквилибријум (психотерапија, едукација, истраживање, консалтинг) у Косовској Митровици (од 2010 године), у оквиру ког обавља своју психотерапијску праксу, као сертификовани системски породични психотерапеут.