Проф. др Драгиша Вучинић
Катедра за педагогију
Е-пошта: dragisa.vucinic@pr.ac.rs
Академска каријера:
- Докторат – Филозофски факултет у Београду, „Улога наставника и успех ученика у настави математике“, 2018. године.
- Диплома – Филозофски факултет у Приштини са привременим седиштем у Косовској Митровици, 2009. године
Области интересовања и истраживања:
- Педагошке науке
- Педагогија
- Методологија педагошких истраживања
Библиографија
Монографије:
- Вучинић, Д. (2023). Педагошка улога наставника, Косовска Митровица, Филозофски факултет. ISBN 978-86-6349-8. CIP:371.12:159.923.2 064.2 37.091. COBISS.SR-ID114786313.
Прикази и чланци:
- Вучинић, Д., Арсић. З. и Антонијевић. А. (2023). Мотивациони поступци наставника математике – перспектива ученика, Иновације у настави, 36 (1), 133–149. DOI: 10.5937/inovacije2301133V
- Вучинић, Д., Ђурић, И., Андрић, А. (2022). Карактеристике и проблеми професионалног и стручног усавршавања наставника у земљама Балкана, Зборник радова Филозофског факултета у Приштини, 52, (2), 235-251. https://doi-org/10.5937/ZRFFP52-37053
- Вучинић, Д. и Антонијевић, А. (2020). Улога наставника у остваривању квалитетног образовног процеса, Теме – часопис за друштвене науке, XLIV (3), 723-744. https://doi.org/10.22190/TEME181214054V
- Вучинић, Д. (2020). Комуникација и интеракција у настави математике. Анализа резултата емпиријског истраживања, У: Арсић, З., Ђурић, И. и Ранђеловић, Д. (ур.) Наука без граница 3,Поглавље 4:Образовање и развој личности ISBN 978-86-649-154-0, Филозофски факултет Универзитета у Приштини, са привременим седиштем у Косовској Митровици (55-69) Cobiss.SR: трајни линк , PDF: Наука без граница III: 4. Образовање и развој личности: https://platon.pr.ac.rs/handle/123456789/109
- Вучинић, Д., (2019). Проблеми учења математике у предметној настави и могућности њиховог превазилажења у контексту дидактичко-методичких поступака наставника, Зборник радова Филозофског факултета у Приштини, 49 (2), 239-261// doi:10.5937/ZRFFP49-21594
- Вучинић, Д., (2011). Схватања педагошких класика о природи, улози и значењу интересовању ученика. Педагогија, 66. (4), 694-699.
- Јовановић, Б., Антонијевић, Р., Вучинић, Д. (2012). Утицај интернета и компјутерских игара на васпитање и развој деце, Педагогија, 67 (4), 484-494. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_1390
- Арсић, З. и Вучинић, Д., (2013). Индивидуализована настава у функцији подстицања развоја даровитости и креативности код ученика, Зборник радова Филозофског факултета, Косовска Митровица, 43 (2), 25-39. https://scindeks.ceon.rs/article.aspx?artid=0354-32931302025A (М51)
- Јовановић, Б., Вучинић, Д., (2013). Смисао и карактеристике педагошких принципа у концепцији хуманистички усмереног васпитања, Зборник радова Филозофског факултета, Универзитет у Приштини са привременим седиштем у Косовској Митровици, 43, (2), 1-23. https://scindeks.ceon.rs/article.aspx?artid=0354-32931302001J
Студије и огледи:
- Вучинић, Д., (2019). Комуникација и интеракција у настави математике – анализа резултата емпиријског истраживања, Наука без граница 3: Зборник резимеа, Научни скуп, (ур.), Мирјана Лончар Вујновић, Филозофски факутет у Косовској Митровици, стр. 41-42. ISBN 978-86-6349-139-7 COBISS.SR-ID 279227148.
- Вучинић, Д., (2017). Проблемски оријентисана настава као облик стваралачког мишљења, Међународни научни скуп у организацији Филозофског факултета Универзитета у Приштини са привременим седиштем у Косовској Митровици, Наука без граница, књига сажетака. Косовска Митровица. ISBN 978-86-6349-077-2
- Арсић, З. и Вучинић, Д. (2013). Основне педагошке претпоставке и услови за превенцију вршњачког насиља у школама. У: Васпитни рад школе и наставника у савременим условима. Годишњак Српске академије образовања за 2013. годину. Београд, Српска академија образовања (323-342) UDK 37.015.4. ISSN 182-5461; COBISS.SR-ID140963340
- Дьюрич, И., Вучинич, Д., (2012). Профессиональное развитие преподавателя на основе стандартов педагогичеоѝ компетентности. У Лобанова Н.А., Скворцова, В.Н., (Ред.) Образование через бсю жизнь: Непрерьивное образование б интересах устоѝчивого развития. Материальи 10-ѝ юбилеѝноѝ международноѝ конференции, Санкт-Петербург. Вьипуск 10, Часть I. Стр. 300-303.ISBN 978-5-8290-1157 (Ч. I, рус.) 978-5-8290-115-0; УДК 37(082) ББК 74.05 я43 0-23- https://cyberleninka.ru/article/v/professionalnoe-razvitie-prepodavatelya-na-osnove-stantartov-pedagogicheskoy-kompetentnosti
- Вучинић. Д., (2012), Информациона технологија и интернет у функцији одређења даљих педагошких перспектива институционалног образовања у модерном друштву, VII Симпозијум са међународним учешћем ВАСПИТАЧ У 21. ВЕКУ, Висока школа за васпитаче струковних студија, Алексинац, књига сажетака.
- Вучинић, Д. и Арић, З. (2012). Карактеристични проблеми институционалног образовања у савременом друштву и могућности њиховог превазилажења. Научни скуп: Појединац, породица, друштво у транзицији, Књига сажетака; Косовска Митровица, Филозофски факултет.
- Вучинић, Д. и Радојевић, Т. (2013). Комуникација као регулатор наставног процеса у условима глобализације, Научни скуп: Наука и глобализација, Књига сажетака, Филозофски факултет Пале, Универзитет у Источном Сарајеву.
- Арсић, З., Вучинић, Д. (2012). Индивидуализовна настава у функцији подстицања развоја даровитости и креативности код ученика, Појединац, породица, друштво у транзицији, Књига сажетака са научног скупа Међународног значаја (57-58) Косовска Митровица, Филозофски факултет. http://fifa.pr.ac.rs/
Остало:
- Истраживач у оквиру НИО (научноистраживачка организација) Филозофског факултета Универзитета у Приштини, са привременим седиштем у Косовској Митровици, од 2020. године и даље. Научна истраживања подржана и финансирана од стране Министарства науке, технолошког развоја и иновација Р. Србије.
- Члан Асоцијације православних научника чији је носилац Вороњеж, Русија, подружница за Косово и Метохију
- Аутор и реализатор пројекта/програма за професионално и стручно усавршавање наставника, акредитованог од стране ЗУОВ-а (Завод за унапређење образовања и васпитања Р. Србије), под називом Настава заснована на међусобном разумевању и сарадњи, у функцији унапређења постигнућа ученика, за школску 2022/23; 2023/24; и 2024/25. годину. https://zuov-katalog.rs › catalog ›
- Члан Педагошког друштва Србије
- Члан уређивачког одбора Онлајн научног часописа за област васпитања, образовања и професионалног развоја „Рефлексија“
- Члан етичког одбора у истраживањима Филозофског факултета у Косовској Митровици од 2017. и даље
- Руководилац студијског програма докторских студија Педагогија од 2024. и даље
- Рецензент радова у различитим научним часописима