Проф. др Снежана Зечевић
Катедра за енглески језик и књижевност
Е-пошта: snezana.zecevic@pr.ac.rs
Академска каријера:
- Професор енглеског језика и књижевности, Филозофски факултет Универзитета у Приштини са привременим седиштем у Косовској Митровици, Катедра за енглески језик и књижевност, 2008.
- Дипломирани филолог англиста – мастер, Филозофски факултет Универзитета у Новом Саду, 2010.
- Доктор филолошких наука, Филолошко-уметнички факултет Универзитета у Крагујевцу, наслов: Израда пројеката у настави енглеског језика на терцијарном степену образовања, 2019.
Области интересовања и истраживања:
- Методика наставе енглеског језика
- Примењена лингвистика
Прикази и чланци:
- Andrejević, A. & Zečević, S. (2019). Teaching English Literature and Lifelong Learning. In М. Лончар-Вуйнович, В. В. Филонич, В. А. Бондаренко (Eds.), Современное образование для цифровой экономики: новые вызовы и перспективы развития – Сборник трудов Международной научной конференции (г. Ростов-на-Дону, 13-15 мая 2019 г.) (рр. 386–405). Ростов-на-Дону: Издательство «Медиа-Полис».
- Savković, K., Zečević, S., Drinić, I. (2019). A New Species of Romance: Walpole’s Nostalgic Fusion of Medieval and Modern. In M. Stanišić (ur. i prir.), Sinergija formalnog i neformalnog obrazovanja i njen uticaj na socio-ekonomski položaj mladih: zbornik radova XX Međunarodnog naučnog skupa Sinergija 2019 Univerziteta Sinergija u Bijeljini (str. 90–93). Bijeljina: Univerzitet Sinergija.
- Зечевић, С., Благојевић, С. (2018). Допринос израде пројеката когнитивном и афективном развоју учесника пројектне наставе: студентска перспектива. Зборник радова Филозофског факултета Универзитета у Приштини, 48(4), 3–24.
- Живковић, А., Зечевић, С., Лутовац, М. (2018). Високо образовање у Србији и друштвене промене 21. века: студентска перспектива. U S. Lalić (ur. i prir.), Uloga visokoškolskih ustanova u savremenom poslovnom ambijentu: zbornik radova Pete međunarodne konferencije Ekonomskog fakulteta Brčko (str. 1–9). Brčko: Ekonomski fakultet Brčko Univerziteta u Istočnom Sarajevu.
- Кулић, Д., Зечевић, С. (2018). Невербални аспекти дискурса у настави енглеског језика на терцијарном нивоу. У М. Лончар-Вујновић (ур. и прир.), Наука без граница: међународни тематски зборник, Књига 1: Изван оквира (стр. 99–117). Косовска Митровица: Филозофски факултет Универзитета у Приштини.
- Благојевић, С., Зечевић, С. (2017). Утицај референтне литературе на стил писања дипломских радова из области друштвено-хуманистичких наука – дијахрони приступ. Philologia Mediana, IX/ 9, 463–477.
- Jaredić, B., Hinić, D., Stanojević, D., Zečević, S., Ignjatović-Ristić, D. (2017). Affective Temperament, Social Support and Stressors at Work as the Predictors of Life and Job Satisfactions Among Doctors and Psychologists. Vojnosanitetski pregled, 74(3), 241–248.
- Кулић, Д., Зечевић, С. (2017). Мултиписменост у образовању: глобално средство споразумевања и нови есперанто. У У. Шуваковић, В.Чоловић, О. Марковић Савић (ур. и прир.), Глобализација и глокализација: међународни тематски зборник (стр. 435–450). Београд: Српско социолошко друштво, Косовска Митровица: Филозофски факултет Универзитета у Приштини, Београд: Институт за политичке студије.
- Janković, А. & Zečević, S. (2015). Value of Student Self-evaluation for Formative Assessment in EFL at the Tertiary Level. In N. Lazarević, M. Savić, T. Paunović, Lj. Marković (Eds.), Teaching Languages and Cultures in the Post-Method Era: Issues and Developments (TLC 2014) (pp. 109–130). Niš: Filozofski fakultet.
- Зечевић, С., Јанковић, А. (2015). Друштвени медији и учење енглеског језика. У М. Лончар-Вујновић (ур. и прир.), Сусрети народа и култура: међународни тематски зборник (стр. 541–563). Косовска Митровица: Филозофски факултет Универзитета у Приштини.
- Јаредић, Б., Зечевић, С. (2014). Повезаност анксиозности са самопоштовањем и самоефикасношћу као аспектима хуманизације наставе енглеског језика. У Б. Јовановић, М. Вилотијевић (ур. и прир.), Улога образовања и васпитања у развијању хуманистичких, интеркултуралних и националних вредности: међународни тематски зборник (стр. 243–260). Косовска Митровица: Филозофски факултет и Београд: Српска академија образовања.
- Zečević, S. (2014). Povezanost samoefikasnosti i anksioznosti u nastavi engleskog jezika. U B. Radić-Bojanić (ur. i prir.), Afektivna dimenzija u nastavi engleskog jezika: tematski zbornik (str. 111–126). Novi Sad: Filozofski fakultet.
- Алексић, С., Зечевић, С. (2014). Улога породице у философији православног васпитања. У Б. Јовановић, М. Вилотијевић (ур. и прир.), Улога образовања и васпитања у развијању хуманистичких, интеркултуралних и националних вредности: међународни тематски зборник (стр. 15–30). Косовска Митровица: Филозофски факултет и Београд: Српска академија образовања.
- Мимовић, М. и Зечевић, С. (2014). Метафоре у неформалном говору студентске популације. У Зборник радова са V научног скупа младих филолога Србије Савремена проучавања језика и књижевности одржаног, година V, књига 1, Крагујевац: Филолошко-уметнички факултет. стр. 211–222.
- Зечевић, С. (2014). Културно-идеолошка моћ језика у рекламним огласима у часописима намењеним женама. У Д. Бошковић (ур. и прир.) Тематски зборник Филологије vs Идеологије, Крагујевац: Филолошко-уметнички факултет. стр. 113–132.
- Зечевић, С. (2013). Прошлост, садашњост и будућност енглеског језика као глобалног језика савременог друштва. Баштина, 35, 15–25.
- Зечевић, С. (2013). Креативно писање за почетнике енглеског језика (узраст 9–10 година). У Д. Бошковић (ур. и прир.), Савремена проучавања језика и књижевности: Зборник радова са IV научног скупа младих филолога Србије, књ. I (стр. 591–602). Крагујевац: Филолошко-уметнички факултет.
- Зечевић, С. (2013). Преводни еквиваленти и уређење одредница у двојезичним енглеско-српским речницима. Зборник радова Филозофског факултета Универзитета у Приштини, XLIII (1), 125–142.
- Зечевић, С. (2013). Слободни неуправни говор у роману Вирџиније Вулф To the Lighthouse и његови преводни еквиваленти у српском језику. Наслеђе – часопис за књижевност, језик, уметност и културу, 26, 115–126.
- Зечевић, С. (2013). Улога жаргона у формирању друштвеног идентитета припадника студентске популације, Баштина, св. 34, 15–28.
- Jaredić, В. & Zečević, (2013). Social Crisis, Trauma and Mental Health of the Young on the Territory of Kosovo and Metohija. The European Journal of Management and Public Policy: Academic Journal and Professional Forum on Interface between Business and Society, 13(2), 40–45.
Остало (учешће на научним пројектима, чланства, награде и сл.):
- Предавач енглеског језика на Природно-математичком факултету Универзитета у Приштини са привременим седиштем у Косовској Митровици, 2019–2021.
- Предавач енглеског језика у оквиру Центра за стране језике Филозофског факултета у Косовској Митровици и члан комисије за утврђивање нивоа знања енглеског језика, 2019–2020.
- Члан организационог одбора међународних научних скупова: Од косовског завета до Његошевог макрокозма Петар II Петровић Његош (1813-2013), године, Поетика Григорија Божовића, 2015. године, Глобализација vs глокализација, 2017. године, Наука без граница 3, 2019. године
- Додељено признање Истакнути студент поводом Дана Универзитета у Приштини са привременим седиштем у Косовској Митровици, на Видовдан, 2008.
- Положен испит за лиценцу у Београду и добијена дозвола за рад наставника, васпитача и стручних сарадника од стране Министарства просвете, науке и технолошког развоја Републике Србије, 2015.
- Рецензент радова часописа: Зборник радова Филозофског факултета, Баштина и Наслеђе.
- Члан Друштва за стране језике и књижевности Србије
- Члан SASE (Serbian Association for the Study of English)
- Члан ESSE (European Society for the Study of English)
- Преводилац у оквиру Mitrovica Summer University 2008 и Mitrovica Winter University 2011) у организацији SPARK-a, 2008. и 2011.
- Презентација уџбеника издавачких кућа Klett и Cambridge University Press и посета издавачке куће Cambridge University Press у Кембриџу и Лондона године са представницима Klett-а и групом наставника енглеског језика из Србије, 2011.
- Учесник великог броја научних скупова и семинара за усавршавање наставника енглеског језика.